FAQ

Meest Gestelde Vragen

Wat zijn de verschillen tussen World Telecom en andere vaste telefonie aanbieders?

Bij gewone vaste telefonie en telefonie van internet providers kunt u uw abonnement gebruiken alleen als u op uw kantoor bent.

World Telecom is internet provider onafhankelijk en biedt ook mogelijkheden om te bellen en gebeld te worden buiten uw kantoor lokaties.

Wij hebben ook geen beperking op aantal gelijktijdige gesprekken en geen starttarief.

Kan ik ook goedkoper bellen via mijn mobiel?

Ja. Er zijn 2 opties:

  • Gebruik een voip app op uw telefoon
  • Gebruik direct bellen optie. Deze optie is ook te gebruiken met oude telefoons en heeft geen internet verbinding nodig.

Is het gebruik van de telefooncentrale echt gratis?

Ja. we vragen geen maandelijks vergoeding voor gebruik van IVR, wachtrijen, voicemail, voicemail to email etc.

Hoe kan ik overstappen naar World Telecom?

U kunt met World Telecom bellen zelfs als u abonnee bent bij een ander provider.

Uiteraard kunnen wij uw abonnement bij de andere provider stoppen door uw nummer naar World Telecom te porteren.

Kan ik mijn nummer doorschakelen naar een andere nummer?

Ja. U kunt uw telefoonnummer doorschakelen naar uw mobiel, een andere vaste nummer, of naar een internationale nummer.

Wat zijn de SIP instellingen van World Telecom?

Bel ons of stuur een email om deze gegevens aan te vragen.

Moet ik een IP telefoon aanschaffen?

Indien u een modem/router heeft met telefonie functie dan kunt u een gewone telefoon aansluiten aan uw modem. Wij helpen klanten om hun modem in te stellen.

U kunt ook een softphone als X-lite, Zoiper, of Grandstream Wave gebruiken.

 

Welke mogelijkheden biedt World Telecom in het buitenland?

U kunt uw eigen telefoonnummers krijgen in 50-tal landen.

U belt via World Telecom waar u internet kan gebruiken.

Het is ook mogelijk om gesprekken naar uw mobiel telefoon te ontvangen in het buitenland zonder roaming kosten. Bel ons callcenter voor een uitleg.

Ontvangen van faxen als PDF bijlage via email is mogelijk.

Verzenden van faxen is ook mogelijk. U stuurt het fax door het fax bestand toe te sturen naar een door ons aan u gegeven email adres.

Is verkort kiezen mogelijk?

Ja, u kunt nummers dat u vaker belt als verkorte nummers definiƫren via de klanten portal.

Hoe kan ik doorschakelen naar een ander nummer of naar voicemail?

Er zijn twee soorten doorschakeling mogelijkheden. Altijd doorschakelen of als het niet beantwoord wordt:

U kunt de doorschakeling regelen via de telefoon of door inloggen op de telefooncentrale web interface.